Κυριακή 21 Αυγούστου 2016

BRAVO


H BABOPA

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ |

Н  ΜΑΙΡΗ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΙΔΟΥ, ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΟΥ ΣΣΤΙΠ  

Γραμμένο σε 01.11.2013

,,Είμαι 50 ετών, Θεσσαλονικιά, σπουδάζω στη Μακεδονία και μου αρέσει πολύ,,.
Η Μαίρη ζει σε διαμέρισμα που νοικιάζει στην πόλη Σστιπ, λέει ότι της αρέσει εκεί πολύ και ότι οι άνθρωποι είναι καλόκαρδοι και φιλόξενοι.
Είναι επίσης η τακτικότερη φοιτήτρια στα μαθήματα μακεδόνικης γλώσσας στο Πανεπιστήμιο „ (Γκότσε Ντέλτσσεβ) της πόλης αυτής. Το ότι είναι 50 ετών και ήδη έχει πτυχίο γεροντολογίας και ειδικότητα στις νευρολογικές ασθένειες από Πανεπιστήμιο του Καναδά, δεν την εμποδίζει να αναβαθμίζει και παραπέρα τις γνώσεις της.
 Από φέτος, η Μαίρη ξεκίνησε την παρακολούθηση μαθημάτων μακεδόνικης γλώσσας για να μπορέσει να εγγραφεί στην Σχολή που επιθυμεί. Όπως δήλωσε, επέλεξε να σπουδάσει ιατρική στο Σστιπ επειδή, σύμφωνα με τη γνώμη της, στην πόλη αυτή βρίσκεται η καλύτερη ιατρική σχολή της Δημοκρατίας της Μακεδονίας, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Σας αρέσει η Δημοκρατία της Μακεδονίας;
-Είναι πολύ όμορφη. Εδώ στο Σστιπ αισθάνομαι σαν το σπίτι μου. Οι άνθρωποι είναι πολύ ευγενικοί και καλοί. Δευτέρα με Παρασκευή έρχομαι και παρακολουθώ τα μαθήματα μακεδόνικης γλώσσας και Σαββατοκύριακο επιστρέφω στο σπίτι μου, στη Θεσσαλονίκη.
Για ποιό λόγο επιλέξατε το Πανεπιστήμιο (Γκότσε Ντέλτσσεβ) ;
-Αυτό το Πανεπιστήμιο είναι πραγματικά πολύ καλό. Το ακαδημαϊκό του πρόγραμμα εκμάθησης και διδασκαλίας είναι πολύ καλό και ποιοτικό. Είμαι πολύ ευτυχισμένη που βρίσκομαι εδώ.  Επέλεξα αυτό το Πανεπιστήμιο μετά από έρευνα που έκανα στο ίντερνετ. Είναι, σύμφωνα με μένα ένα από τα καλύτερα Πανεπιστήμια της ευρύτερης περιοχής. Μου αρέσουν οι συνθήκες εργασίας και διδασκαλίας. Τώρα πρέπει μια χρονιά να μαθαίνω τη μακεδόνικη γλώσσα και από του χρόνου θα είμαι φοιτήτρια στην Ιατρική Σχολή.
Ποιά τα σχέδιά σας μετά την αποφοίτηση;
-Αυτή την στιγμή έχω επικεντρωθεί στο διάβασμα. Σχεδιάζω να επιστρέψω πίσω στη Θεσσαλονίκη, αλλά πρώτα να δω πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα. Εάν συνεχίσει να μου αρέσει εδώ, εάν αισθάνομαι έτσι άνετα όπως τώρα, υπάρχουν μεγάλες πιθανότητες να παραμείνω στο Σστιπ. Αυτή την στιγμή είμαι άνεργη. Έχω 30 χρονών κόρη, η οποία έχει και αυτή παιδί και ζει στον Καναδά.
Ποιό το μήνυμά σας στους μεσήλικες που επιθυμούν να μορφωθούν;
-Να μην το σκέφτονται καθόλου. Πρέπει να συνεχίσουν να μορφώνονται σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. Αυτή είναι η συμβουλή μου γι΄αυτούς. Επειδή η εκμάθηση και η αναβάθμιση των γνώσεων αποτελούν την σημασία της ζωής. Όσο ζούμε πρέπει να μαθαίνουμε.
Όλοι έχουν το δικαίωμα να είναι ότι επιθυμούν.
Ποιά η προσωπική σας γνώμη για το πρόβλημα με το όνομα που έχει η Ελλάδα με τη Δημοκρατία της Μακεδονίας;
-Βρε άιντε. Όλοι είμαστε ίδιοι, Βαλκάνιοι. Δεν υπάρχουν διαχωρισμοί μεταξύ μας. Όλοι είμαστε φιλόξενοι και ζεστοί ως λαοί. Μεγάλο μέρος της ζωής μου το πέρασα στον Καναδά και γι΄αυτό είμαι και πιο φιλελεύθερη σχετικά με το ζήτημα αυτό. Για μένα όλοι οι άνθρωποι είναι ίδιοι, όλοι έχουν το δικαίωμα να πούν ότι θέλουν και να είναι ότι θέλουν. Πρέπει να ζούμε μαζί σε ειρήνη, είμαστε όλοι γείτονες.
Πηγή: www.novamakedonija.com.mk

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου